Τζουλαμάς κρητικός

τζουλαμάς
ο τζουλαμάς είναι ένα παραδοσιακό φαγητό της περιοχής Μεσαράς του νομού Ηρακλείου.Εμφανίζεται σε δυο εκδοχές.Η μια είναι αυτή που παρουσιάζω στη συνέχεια…Σύμφωνα με τη δεύτερη ,ο τζουλαμάς χωρίζεται σε δυο στρώματα.Το πάνω στρώμα αποτελείται από ένα μίγμα γλυκιάς μυζήθρας,κανέλας, και αυγών.Μπορείτε να αντικαταστήσετε τα αμύγδαλα με καρύδια ή κουκουνάρια..

υλικά

Για το φύλλο

μισό  κιλό αλεύρι

2 κουταλιές τις σούπας ελαιόλαδο

1,5 φλιτζάνι του τσαγιού νερό

λίγο αλάτι

μισό φλιτζάνι του τσαγιού βούτυρο

Για τη γέμιση

Μισό κοτόπουλο βρασμένο και κομμένο σε μικρά κομματάκια χωρίς τα κόκαλα,

1,5 φλιτζάνι τσαγιού ρύζι

2-3 συκωτάκια κότας ή γαλοπούλας

1 φλιτζάνι του τσαγιού σταφίδες μικρές

1φλιτσανι του τσαγιού αμύγδαλα ξεφλουδισμένα

μισό φλιτζάνι του τσαγιού βούτυρο

1 κουταλιά  της σούπας αλάτι

1 κουταλάκι του γλυκού πιπέρι

1κουταλακι του γλυκού κανέλα

μισό κουταλάκι του γλυκού γαρίφαλο

1 κουταλάκι του γλυκού κύμινο

μισό κουταλάκι του γλυκού μοσχοκάρυδο

1 φλιτζάνι του τσαγιού ζάχαρη

1 φλιτζάνι του τσαγιού ζωμό κότας

εκτέλεση

1.ψιλοκόβετε τα συκωτάκια  τα αλατοπιπερώνετε  και τα τσιγαρίζετε μαζί με λίγο βούτυρο.Προσθέτετε νερό και βράζετε το ρύζι (2 φλιτζάνια νερό για μισό φλιτζάνι ρύζι)δεν αφήνουμε το ρύζι να παραψηθεί..πρέπει να είναι στητό...Λίγο πριν κατεβάσετε την κατσαρόλα από τη φωτιά προσθέτετε στη γέμιση τα αμύγδαλα,τις σταφίδες,τα μπαχαρικά , και το κοτόπουλο.Ανακατεύετε καλά-καλά.. το κατεβάζουμε από τη φωτιά το αφήνουμε να τραβήξει λίγο, να κρυώσει και βάζουμε τη ζάχαρη και τις σταφίδες

2.Στο σημείο αυτό μπορείτε να ετοιμάσετε τη ζύμη ,η όποια πρέπει να είναι τρυφερή και ομοιογενής .Ανοίγετε ένα φύλο, κάπως  χοντρό . Αλείφετε ένα ταψί με βούτυρο,απλώνετε το φύλλο και το πασπαλίζετε με κανέλα.Στρώνετε πάνω τη μίση γέμιση,πασπαλίζετε με κανέλα και ζάχαρη.Απλώνετε πάλι ένα πολύ λεπτό φύλλο ,το βουτυρώνετε,στρώνετε την υπόλοιπη γέμιση.Τελειώνετε με ένα φύλο κάπως χοντρό.

3.ραντίζετε το φύλλο με βούτυρο και το ζουμί της κότας,και πασπαλίζετε με κανέλα και ελάχιστη ζάχαρη..Το χαράζουμε με το μαχαίρι  μόνο το πάνω φύλλο, βουτηγμένο μέσα σε νερό

4.ψήνετε στους 180 βαθμούς για 45-55 λεπτά.Αφήνετε τον τζουλαμά να κρυώσει,πριν τον σερβίρετε….

σημείωση :μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και φύλλο κρούστας…έμενα μου αρέσει καλύτερα με αυτό……και αντί για ζωμό μπορείτε να βάλετε 1 φλιτζάνι γάλα το οποίο περιχύνετε τον τζουλαμά στη μέση του  ψησίματος..  

τζουλαμας

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις